26 februari 2012

Omväg över Omberg

Igår var jag på möte i ödeshög med svenska multisportcupen. Det var ett bra möte och årets cup-tävlingar kommer garanterat att bli riktigt bra arrangemang.

En riktigt kul grej är att det framarbetats en nationell ranking på samma sätt som det idag finns för orientering. Just nu är det dock inte tillåtet att publicera alla namn utan tillåtelse från personerna så det kommer så småningom finnas möjlighet att anmäla sitt medgivande till publiceringen för att se var på listan man befinner sig.

På vägen hem passade jag på att tat vägen över omberg då jag tyckte det var bortkastat att bara åka förbi en så unik miljö utan att ta en titt. Det var ingen stor väg kan jag lova, men det bjöds på riktigt fina vyer över en för dagen mycket vågig Vättern.





Nu ska jag ut å cykla i det fina vädret.

//Olof

Inga kommentarer: