15 februari 2012

Som en käftsmäll levererat av ett expressbud

Kände mig taggad till tusen att ut och köra ett 120 min pass A1 löp igår. Taggarna blev snabbt trubbiga efter ett samtal med flickvännen som blivit sjuk. Jag tänkte direkt, nu håller du i hästarna Tobbe! Ingen träning eller möjligtvis lätt träning, annars blir det öppet mål och straffspark från en meters håll för sjuktrollen att sänka dig.

Sagt och gjort, jobbade till 7-20.30 och somnade innan 23. Vaknade upp kallsvettig runt klockslaget då tidningen normalt dimper ner i brevinkastet. NEJ NEJ NEJ! Riktigt dålig timing, utan ordentlig träning i två veckor och nu feber för första gången sedan maj 2011.

Som om det inte vore nog med oflyt fixade jag en skönhetsbehandling på mitt pekfinger på jobbet. Vi hade i alla fall tur med vädret och fin skridskois!

Inga kommentarer: