21 februari 2012

På't igen!

Igår bjöds det först på en intensiv arbetsdag innan det var dags att cruisa iväg hemmåt. Men först skulle jag en sväng förbi gymmet, veckohandla och hämta Erika på jobbet. Resultat: hemma vid strax före 21, hungrig som en varg och redo att laga middag.
Något jag tänkt på är att om man skall få ut hyfsat mycket träning i veckorna när man jobbar heltid så kan man inte vara så konventionell/kräsen med när på dygnet man skall göra saker(och då har jag ändå inte flera barn som en del andra i klubben har..).
Blir det middag 21.30 så blir det så. Passar det inte tidigare så kan man lika gärna träna till 22. Mer än en gång har jag blivit ifrågasatt av mina icke multisportande vänner som tycker jag är liiite märklig när jag ringer och undrar om de skall med ut och cykla ett par timmar med start kl 23.
Jag tycker att det finns en viss tjusning med dessa pass och man får uppleva mycket som de flesta aldrig kommer i närheten av.

Träningen igår bestod av cykel och löpintervaller enl följande
Cykel(spinningcykel):
20 minuter uppvärmning
Intervaller 6*3 minuter med 1 minut vila. Tungt motstånd/låg kadens(låg runt 185-190bpm i puls)
5 minuter nedvarvning, följt av skobyte och lite väntetid på ett ledigt löpband

Löpning(löpband):
5 minuter uppvärmning
Intervaller 15 km/h("komfortabelt hårt" som Lars Lundegård skulle kalla det). 3 st á 3,4 och 5 minuter med 1 minut vila.

Avslutade sedan med lite benstyrka innan det var dags att bege sig till Willys som var nästa anhalt.

Väl hemma i soffan spenderade jag resten av kvällen med att försöka få min Suunto-klocka att kommunicera med datorn. Helt plötsligt ville programmet i burken inte kännas vid klockan, trots att datorn meddelade att den var ansluten och att allt var ok. På Suuntos hemsida läser jag då att Training Manager som programmet heter inte längre används(går alltså inte att ominstallera priogrammet) utan att det är Movescount på nätet som gäller. Fine! jag laddar ner nödvändigt program för att ansluta klockan till internettjänsten. Fungerar det då? ICKE! Fortsättning följer... "#%#&#R"%



Här är mina och Tobbes cykelskor, riktigt styva pjäser kan jag lova. Lite som att cykla i skridskor kan man säga...


//Olof

Inga kommentarer: