22 februari 2012

4x4 och nej det är inte fyrhjulsdriften

Idag var det andra bullar, vatten på kvarnen, power i påkarna, sprutt i dököttet osv...

Laddade med kvicklunch och en redbull
Såg ut som dagen skulle sluta med ännu ett fiasko, med tanke på gårdagen. Bestämde mig för att köra 4 st lagom hårda 4 minutare med 1 minut vila för att inte döda benen helt från början, så jag blir tvingad dra ner på motståndet, ha längre vila eller sänka kadensen. Jo men visst, den här gången klaffade det! Trots att jag har en sne höft som gör att jag belastar olika i varje tramptag. Började med en kort uppvärmning på cirkus 7 minuter. Försökte sedan hålla över 70 i kadens i 3,5% lutning. Det skulle enligt trainern generera mellan 280-300 watt. Jag tror ändå att den genererar mer. Har suttit på en monark och det känns som att trainern ligger back ett antal watt av någon anledning, eller så är det bara mig det är fel på, eller inställningarna.

Första intervallen funka fint. Kändes helt ok överlag och jag kom varken upp i speciellt hög puls eller bonkade benen. Lite högre slutpuls på andra intervallen. Ännu lite högre på tredje där pulsen avslutade på 176. Sista låg jag stabilt uppe på 175 ganska länge och där brukar jag normalt vara helt förstörd i benen, troligtvis för att jag kört på för tufft från början och inte stegrat försiktigt. Så sista minuten på intervallen testade jag och köra mer spurt. Se på fan, peakade 186 i puls och kände att jag ändå kunde ha tagit ut ännu mer. Det är nästan 96% av maxpuls som jag har på löpning och får anses som mycket bra i cykelsammanhang.

I morgon väntar eventuell resa ner till Oslo för att sedan åka någonstans i Norge där det dumpat snö under  kallare förhållanden än 0-grader. Köpte mig en lavinsäck på Magazinet som tösen hämtade ut idag, "billig" extra försäkring ifall man skulle hamna i helvetet och då förhoppningsvis håller sig någorlunda flytande. Stort TACK till Peo och Hasse för servicen!!


Godnatt folk!

Inga kommentarer: