12 juni 2012

All in Challenge och nya kängor

Igår arrangerade jag en träningstävling kallad All in Challenge här i karlstad. "All in" är just vad det brukar bli när det är intern kamp i klubben. Det var nog inte bara jag som hade mjölksyra upp över öronen från start till mål. Jag tog mig runt på 94 minuter vilket var 2 minuter snabbare än min tid från förra året.
Carling visade att gammal är äldst och gick segrande ur kampen med mig på andra plats och Anders Schnell på tredje. Erik Pütsep som nyligen kommit hem från Afghanistan gjorde trots brist på konditionsträning en bra tävling och var inte långt efter.
Totalt var vi elva startande men en del valde bort någon eller några sträckor pga skodor mm.
Nästa gång har Björn Gustavsson lovat att stå för arrangerandet och då blir det ett besök på landet(Hammarö ;) )
Marcus Jonsson var där och fotade inledningen av tävlingen så vi får väl se om vi kan ordna fram några bra bilder från racet.

Peo på Magazinet som agerar "pryl-supplier" åt oss la ut på Facebook att han fått nya påsar i "kiosken" idag så det vara bara att traska dit och se vad de gick för :)
Både jag och Erika behövde kängor inför sommarens semester i Chamonix  jag la vantarna på ett par ruskigt sköna Garmont Vetta Lite. Det är en ganska låg och lätt känga för dagsturer vilket var precis vad jag behövde. Provade dom en kort promenad efter middagen och vi kom bra överrens.
Erika köpte ett par Crispi som hon var riktigt nöjd med.
Garmont Vetta Lite

Nya påsmodet, gult är..?
//Olof

Inga kommentarer: