5 juni 2012

Löpningens "Hel special"

Då var dagens första pass avklarat, en löpningens "Hel special" bestående av 8st löpintervaller á 3 minuter vardera och 90 sekunder vila mellan varje. Jag vet inte om det bara är jag men detta är iaf ett av mina "ångestpass" som är ritkigt tunga innan man väl kommer ut.
Benen kändes helt ok efter ett tag trots att de kändes lite sega i morse när jag vaknade. Pulsbandet tappade kontakten i början så första intervallen syns inte och den andra ser ut att börja först 30 sekunder in på 3-minutaren. GPS:en kan man iaf lita på(för det mesta) och farten var det inget fel på. Lyckades hålla 3:30-3:40 på alla intervaller utom den 6:e där det var en lite för tuff backe för att orka hålla snittfarten.

Pulsdiagramet där första intervallen försvann. Får väl gå ut och göra om passet ordentligt...


Hastighet, tveksam trovärdighet i att jag toppade nästan 30km/h på 7:e intervallen :)

Imorgon startar APEX(Alpine Expedition Race) i Interlaken(Schweiz) och det skall bli riktigt intressant att följa de svenska lagen.
Vårt eget hopp i form av SWECO Adventure Team har sett riktigt starka ut under början av säsongen och kan nog göra en riktigt bra tävling om lagmedlemmar och prylar håller tävlingen igenom.

Nu blir det sill-lunch följt av cykelintervaller. Sedan är det dags att sätta igång logistikkarusellen för att ta oss till Dalarna där jag och Calle imorgon skall paddla fors i Dala-Floda.

//Olof

Inga kommentarer: