4 juni 2012

Ett varv runt Hammarö

Senaste dagarna har varit fullspäckade så bloggandet har varit lite sisådär även om ni som nu följer oss på facebook fått lite hintar om vad vi pysslat med. Kort sagt kan man sammanfatta helgen med att det blev rätt mycket cykling. ca 17 mil varav lördagens runda utgjorde 9.

Eftersom det är Svenska flaggans dag(alltså ledigt) på onsdag så passade jag på att ta semester måndag och tisdag för att klämma in lite extra träningstimmar bland annat. Det gäller ju att köra på ordentligt ett tag till nu inför tävlingen i Åre den 30:e juni.

Jag och Erik Pütsep som nu är hemma igen efter en längre vistelse i Afghanistan bestämde oss för att köra en längre paddelrunda, så valet föll på Hammarö runt. Det blev tredje gången gillt för mig som fått vända vid två tidigare tillfällen pga hård vind(eller snarare de vågor som det leder till). Det blev 35,6km och träsmaken visste inga gränser sista timman :)
Den hårda vinden från igår var som "bortblåst"(trumvirvel) och sjön låg relativt lugn även utanför sydspetsen. Här kommer lite bilder från färden.


Strax innan hammarös sydspets.
 Fyren på sydspetsen
 Erik tar en "bensträckarpaus"
 Vädret såg lite mindre inbjudande ut bortåt kristinehamn...

//Olof

3 kommentarer:

Christian sa...

Sköna bilder!
Hur långtid tar 35km i kanot?
Jag som aldrig paddlat har ingen aning...

Solberg sa...

det tog 3:50 inklusive några "media-pauser" :)
Du får väl hänga med någon gång och testa, grymt kul kan jag säga!

Christian sa...

HAHA, försöker du blöta ner mig!!!?