21 oktober 2012

Nu blir det andra bullar!

I helgen har vi signat up med en ny partner till laget. Det är Harold Abbas som äger och driver Abbas Stugby och Trek Profile Store i vägsjöfors norr om Torsby(för er som var med på LGT 2011 var det ett TA hos honom efter första paddlingen och innan sista paddlingen) som kommer förse oss med cyklar och grymt bra träningsmöjligheter inför den kommande säsongen.

Vi var ju ett gäng som var uppe och cyklade i trakterna kring Hovfjället tidigare i höst. Kort sagt kan man nog säga att den terräng med berg, mtb-leder, sjöar/älvar som finns där uppe är svårslagen på många sätt. Får vi bara matat på i hovfjällsbacken en del under våren så ska nog benen vara i bra slag så småning om :)

På cykelfronten kommer vi precis som i år köra TREK och då är det Superfly 100 Elite som gäller för de flesta av oss. Vi är grymt nöjda med hojarna vi haft i år och ser fram emot att smooth kunna rulla vidare på heldämpade 29:ers bekvämt och snabbt även nästa år.

Dessutom har vi planer på att arrangera en vintermultisporttävling i trakterna kring hovfjället i vinter. Datum och mer detaljerad info kringa detta kommer förhoppningsvis närmsta månaden, men gör er redo med snöskor, skridskor, skidor och cyklar så ska vi se till att ni får en spännande upplevelse även på vinterhalvåret.

Eftersom vi är en hel hög med multisportare och cyklister som råkar var mitt i en intensiv tävlingsperiod när de flesta "normala" människor roar sig med kräftskiva så hade Johan Fryksenius och hans tjej Emelie bjudit in till en något försenad sådan. Vi var 12 personer som slurpade kräfthjärna, tittade djupt i snapsglaset och roade oss kungligt med diverse uppdrag som värdparet hittat på åt oss gäster. Jag fick i uppdrag att "hålla ett tal av valfri längd" vilket jag också levererade. Dumt nog kom jag på först efteråt att om jag hade varit smart nog att hålla ett sjuuuukt långt tal så hade ju inte de andra haft möjlighet att genomföra sina uppdrag och få några poäng. Men men, jag får försöka komma ihåg det till nästa gång jag hamnar i en sådan situation.


//Olof

Inga kommentarer: