19 oktober 2012

And so it began....

Igår kickade jag igång vinterträningen, lite i förtid. Tanken var att börja på många med en hård vecka. Rastlösheten blev för stor. Karlstad multisport körde distanslöp, vädret visade sig från en av sina vresigaste sidor. Temperaturen var inte så farlig men det spöregnade likt en monsun. Jag tänkte, det blir väl bara jag, Olof och Martin som springer en sån här afton. Ack så fel jag fick, 10 stycken var vi till slut som kutade runt alla spåren kring Kilenegården. Runt 17 kilometer blev det i blötan.

Idag var det backintervaller på programmet. Tänkte bränna av 10 stycken i "mäktiga" Bryngfjordsbacken. Efter första intervallen, fy fan hoppas det släpper efter den här. För mina ben och min puls var inte med på banan för fem äre! Kändes som jag sprang på max ansträngning och benen var stumma som bambupinnar. Det blev inte bättre, så efter fem intervaller fick det vara nog med plågan. Pulsen traskade knappt över tröskel 178 men benen var ändå fulla med syra. Då är det bara och packa ihop när kroppen inte är med alls på syftet av träningen.

Nya tag imorn!

/Tobbe

1 kommentar:

Jakob sa...

En härlig träningstid som kommer nu!