10 oktober 2012

Höst i Karlstad


Ikväll snörade jag på mig löpskorna och begav mig ut på en avslappnad och skön löptur runt i staden. Jag tycker att det har sin charm att springa i stan precis som skogen har sin. Tar man sig tiden och ser sig omkring så lägger man märke till en massa kul grejer på sin väg genom stadens gator.
 
Därför passade jag på att ta med telefonen och fotade lite längs med vägen för att visa vad jag menar.
 
Hösten börjar nu ta för sig ordentligt och nästan alla löv är nu gula/röda i karlstad.
 


Hittade denna "tävling" på ett träd vid Sandbäckstjärn


Solnedgång
Solen går ner över Kasernhöjden


Spegelblank
Klarälven låg spegelblank


elskåp
Även elskåp kan vara en present


Haga
En stadig hand inte så långt från casa del Tobbe


Karlstad
Stenbron


Ventil
Någon har gjort en svamp av en ventil


Konst
Svinbäcksbergets vattentorn bjuder på en hel del konst..

konst


grafitti
Hittade denna under motorvägsbron(på råtorpssidan)

Imorgon blir det långdistanslöpning med multisportklubben. Vi kör ett lugnt pass på 90-120 minuter beroende på vilka önskemål som finns, alla kan alltså vara med.
Samling vid Tyrstugan kl 19.30, medtag pannlampa så springer vi en sväng bort över stockfallet.

//Olof

Inga kommentarer: