17 oktober 2012

Dags för vinterplågan

Snart är två "viloveckor" till ända. Nåja, vila och vila, så lätt är det inte att vara utan den där träningsdrogen. Vi kan säga att intensiteten på träningen har varit låg i den bemärkelse att pulsen inte skuttat så långt upp i registret under den här tiden.

Förra veckans träning summeras följande:


För att vara en "vilovecka" blev det ganska många timmar, trots inte en enda i sadeln. Löpningen kändes riktigt bra och efter tvåtimmarspasset i söndags kändes det knappt som jag varit ute och tränat.

Den här veckan blir sista lugna veckan innan vinterplågan drar igång. Var på gymmet och körde ben samt lite överkropp igår med kompisen och triatleten Christian Nilsson. Han är en jävel på att cykla och springa. Han spöade bland annat Martin Flinta på cykelsträckan i tävlingen activechallenge.se tidigare i våras. Han har även gjort en Ironman på strax över 9 timmar i år.

När vi skulle lyfta skrot i bänkpressen berättade Christian hur klen han är i överkoppen, trots att han simmar. Jag trodde honom inte direkt men efter att ha gått in på 40 kilo och gjort några "rappliga" lyft såg jag min chans att bräcka honom;)

Jag är själv inte känd för att vara varken stark eller grov i överkroppen men nu skulle jag visa vart skåpet mellan oss skulle stå den här kvällen. Brände av 15 repetitioner på 40 kilo. Slängde på 20 kilo till och spräckte mitt 8 år gamla rekord i bänk (jag har inte kört sedan dess). Nu har jag satt upp målet att ta 70 kilo innan jul, vilket torde vara inom räckhåll. Brukar gå ganska snabbt i början och nästa veckan får vi som om inte 65 kilo åker på stången.

Men till vår kära lagmedlem Görans bänkpresskvaliteter kommer få nå. Om jag inte minns fel satte han alla på plats i polisskolan när han tog 50 kilo och 65 repetitioner, däng det ni om ni kan:D

Till sist: Träningsläger med Martin Holmstrand i laget och snabbcyklaren Cimon Johansson, är nu bokat! Gran Canaria 5-12 november. Då ska det samlas timmar i sadeln och höjdmeter ska ätas.



/Tobbe


Inga kommentarer: