14 september 2011

Söndagens monstertur och idioter på cykelbanor

I söndags vart den en härligt lerig tur på nästan 9 mil. Slänger ut GPS rutten. Puls får ni vara utan då mitt j*#%!! pulsband vägrar fungera...


I går var en sån där dag då allt kändes sjukt dåligt, lättirriterad, inte sugen på att träna, trött och hänging. Kan ha berott på vädret, sovit dåligt på natten eller min höft och rygg som vägrar ge sig med den statiska värken.

På väg hem från träningen tog jag ut mina aggressioner på ett gäng i övre medelåldern som stod MITT på cykelbanan som går genom torget. Brukar inte bry mig i vanliga fall men nu var det ju ingen vanlig dag så....

-Ni vet väl att det här är cykelbana?!
Tanten svarar irriterat:
-Jaja!
Jag kontrar ännu mer irriterat tillbaka samtidigt som jag svischar förbi på mitt vita fartvindunder ( en LVG canyon 6.0 ):
-BARA en cykelbana och INGET annat!!

I dag är en bättre dag och det kommer köras riktig kräkträning på Skuterget där vi kommer köra varvet för Värmlandsserien i MTB som Olof och jag arrangerar den 20/9. Återkommer med GPS-track när vi plågat våra ben klart.

Stay tuned!

Inga kommentarer: