17 september 2011

Pris i otur




Hoppsan! Carolina och Siri i Karlstad multisport hade oflax i flaxet. Istället för att bli diskade fick de tidstillägg och blev trea i damernas klass - Priset? En fri start i Karlstad multisports egna tävling, Utmaningen, till nästa år, jippi;)

Synd bara att de inte kan delta i sitt egna arrangemang....

Men snälla som de är gav de bort priset till ett av de andra lagen som var på pallen.




Passade på att bygga på min arsenal av ärr på mitt högra lår.

1: Ärret närmast knät är över 2 år gammalt från när Göran och jag så oerhört elegant välte i morbrors ådra under Utmaningen. Låret fastnade i vass och ja det var vasst! Ett djupt fint snitt som ambulans Hanna tejpa ihop. Hon rekommenderade mig att åka och sy då det skulle bli ett mindre ärr. Mindre ärr?! Äh tejpa för fasen...

2: Ärret längst ner ( inte lila glamorös historia ) Skulle hoppa förbi husknuten hos bror som bor i en gammal knarkar kvart ( inget sådant där längre, om man inte räknar att han och ida käkar tacos minst 2 ggr i veckan som ett beroende). Hoppade förbi och slet sönder byxorna på husets stålkant till fasad. Ett ytligt sår men ack så brett, gav ett riktigt snyggt resultat eller va säger ni?

3: Det i mitten. Dagens dagsverke. Benet åkte ner i hål i mossan som jag trodde var fast mark. Föll ner ända till knät och bröt sedan låret mot en vass sten, rätt oskönt måste jag säga. Hade jag haft mer oflyt där hade nog mitt ben och knä inte mått speciellt mumma.

Racerapport kommer imorn. Tänkte jag ska slänga upp dagens GPS-track när jag fått upp datorn i knät.

Tjipp

Inga kommentarer: