14 juli 2012

Rostiga ben, rött hjärta!

 
De här två bilderna sammanfattar min kropp ganska bra just nu, rostiga ben men snabbt hjärta. Har under senaste veckan lyckats skramla ihop lite löpning för första gången sedan 18 maj då jag och Olof traskade runt Le Grand Tour där vi blev fjärde lag. Fick lida länge för 15 timmars hårdkörning med ett ömmande löparknä. Frågan jag ställer mig, skulle jag göra samma sak igen om jag visste att jag inte skulle kunna springa på över 6 veckor? Troligen inte!

Nu börjar semestern på allvar, söndag flyr vi till west-coast för "tropisk" hetta. Ska bralla på ordentligt, så jag och Olof tänkte ligga och guppa med våra kajaker ute till havs i 10 ms vind. Om ni hade missat det har jag införskaffat mig ett blått kolfiberspjut som är lättare än cykeln min, trots sin längd på 6,40 m.

Dagens pass bestod av lite snabbare löpning upp till mamma och pappas hus. Jag visste inte riktigt om huset skulle stå kvar eftersom mina yngre bröder anordnat en studentfest där 60-talet ungdomar cirkulerade runt i och utanför huset. Men det stod allt kvar i sin prakt, något som inte riktigt fanns kvar var mina löparben. Det kändes hyfsat att ligga i 4 min/km fart ändå. Körde sedan 4 st hårdare intervaller A3 på en elljusslinga som är ca 800 meter. 2.35 min, 2.38, 2.39 klockade jag rundan och pulsen var rakethög. Kanske inte så kostigt med tanke på den tunna intervallträningen/löpträningen jag haft de senaste veckorna. Sneglade på klockan och konstaterade en puls runt 185, vilket är ungefär 95% av maxpuls. 

I morgon väntar ett kombipass med distans. Jag och Kalle Alexandersson sticker ut 8.30 för att dra västerut, landsvägshoja och kuta en sväng.

Vi lovar er alla mer frekventa blogginlägg framöver med massa härliga träningsdata och träningstips!

Stay tuned
Tobbe

Inga kommentarer: