7 augusti 2012

Olof goes "Farbror Frej"

Nu känns det som all ledig tid går till planeringen inför Stockholm Extreme och vår egen tävling Utmaningen.
Idag mekade jag ihop en bogserlina à la hundkoppel att ha på cykeln i stockholm. Tog några bilder som jag tänkte lägga ut vid ett senare tillfälle med en beskrivning hur man kan göra.

Igår var jag och hämtade min nya bakaxel efter reklamationen så nu är cykeln fit for fight inför helgen. Jag och Johan Fryksenius hade mekkväll i carporten i sällskap av Johans hund. En rätt så energisk Riesen Schnauzer-valp som tyckte verktygslådan var en godispåse av bästa klass.

Imorgon blir det inköp av mat inför tävlingen och en kortare paddeltur med Martin. Tobbe har i vanlig ordning flytt landet ;) och är i Norge och jobbar.

Den gångna helgen spenderades ute på Lurö där det bjöds på "multisportbröllop" mellan Sweco adventures Mathias Carling och Ducati Rideaways Kristina Bengtsson. Jag hann med en solo-löprunda efter ankomst på fredagen och en tillsammans med Swecogänget inkl. Mathias på lördagen. Lurö bjöd på riktigt fin klipplöpning och små vindlande stigar över hela ön. Rundorna blev ca 1 mil vardera och farten var hyfsat hög bitvis.

adios!

//Olof

Inga kommentarer: