2 februari 2009

Helt sjukt rädd att bli sjuk

Okej att bli sjuk är väl inget någon vill bli MEN att sitta här hemma med 4 st influensasjuklngar samt en klass som en efter en faller in i samma skit.

DET är ta mig fan inte roligt när man på fredag 16.20 äntligen ska få åka ner till alperna och åka skidor. Att bli sjuk lagom tills jag åker ner finns inte på kartan, men samtidigt så känns det fruktansvärt typiskt. Jag har inte blivit sjuk ännu och sannolikheten att jag åker på något strax innan vi ska ner (Börjars och jag) är ju en lågoddsare tyvärr med mitt facit genom livet.

Ja ja idag tog man en liten rövare och beställde ett vidvinkelobjektiv, lagom till resan. Kvinnan i telefonen sa att det kan vara möjligt att objektivet senast kommer till Karlstad på fredag, 1-4 dagars leverans. Hoppas så klart att elgiganten är snabbare än så och att det inte blir snöstorm och drivis när posten ska frakta varan. Annars blir det till att gå till varuhuset och köpa sig ett i butken för några hundra laxar mer helt enkelt som backup-plan.

För övrigt ser det ju ganska ljust ut när det gäller förhållandena i alpvärlden just nu. St. Moritz ska få en hel del snö dagen vi åker ner. Vilket nog säkert gör att vi tar första åkdagen där. Förhoppningsvis kommer vi även kunna hitta lite internet i Casa el Lucas Matter, 5 våningars som är renoverat för över 12 mille. Internet gör ju att jag kan kasta upp lite bilder på internätet så att säga samt kanske få en liten film infrån matteföreläsningarna som visar hur jag ska räkna "flerdimensionell analys".

Jo tack för visst är det så, jag måste plugga matte där nere. Den 20 feb är det tentafan också...

Nej nu börjar jag känna lite i halsen, tar inget före det osäkra. Nu blir det varmt te och en jävla massa piller!

Inga kommentarer: