20 januari 2008

Mycket har hänt sen sist

Mycket har hänt sedan sist jag skrev. Exempelvis har jag och jocke varit på ATC och sprungit runt i en massa lössnö för att träna: hitta lavinoffer.

I förrgår gav sig jag och Anton ut på ett litet äventyr när vi drog till S-Chaf för att se på EM i skidorientering kl 7.05 på morgonen drog vi iväg med tåget. Lyckades åka gratis hela vägen fram och fick sedan skjuts av EM arrangörerna direkt från tågstationen :) Vi såg på när Erik Rost och Thomas Löfgren delade på bronspengen över medeldistansen. Vi körde sedan själva lite på några utav Em spåren samt det stora Engadinerspåret där Engadin Ski Marathon går av stapeln. Ett lopp som jag och Anton funderar på att köra.

Hitta ett "billigt" boende i närheten av S-chaf var ingen enkel uppgift och det hela slutade med att vi sprang runt i byn där svenska landslaget bodde, Zernes och kollade priser på hotellen. Efter ordentligt övervägande tyckte vi inte det var värt 60 CHF (1 CHF är ungefär 6 kr) för att sova över en natt. Så vi tog oss hemmåt för 19 CHF. En resa som vi även denna gång hade kunnat klara oss gratis igenom då ingen konduktör fanns på de 2 första tågen.

Gårdagen var den hittills bästa när det gäller alpin åkning. Jag och lifen åkte upp med liftarna på Jacobshorn ovanför Davos Platz och hajkade sedan vidare upp på ett uppkört spår av en pistmaskin (service med spår upp på toppar =D) på en topp drygt 2600 meter över havet. Grävde ner oss, solade, käkade och härjade innan vi bestämde oss för att ta ett lite lättare åk ner i dalen. Hittade riktigt fin snö och ju längre ner vi kom ju blötare blev snön, men vi det laget hade jag lärt mig hantera skidorna lite bättre än de första dagarna. Så det var inga problem att ta sig ner den sista biten.

På kvällen fick gav vi Anton i uppdrag att införskaffa lite alkohol. Anton gjorde slag i saken men kom tillbaka med 4 sjuttis, J & B whiskey, Bacardi vodka, Smirnoff vodka samt en jäger. Detta slutade i några härliga filmer samt ett glatt gäng som var ute redan kl 10 på nattklubben och dansade själva i några timmar innan vi började dra oss hemmåt vid 2 snåret.

En lyckad kväll!!

Inga kommentarer: