13 februari 2012

Nedräkningen kan börja!

Nu är det inte långt kvar. Vårkänslorna ligger i luften, solen värmer mot huden trots många kallgrader.

Vecka 10, då smäller det!

Då får vi våra nya heldämpade 29:ers av Solsta cykel och Trek



Var med skräckblandad förtjusning jag satte mig på trainern i mitt lilla rum mitt ute i norska obyggden. Ingen hård träning på TVÅ hela veckor. En liten förkylning och en stor semester. Så jag mjukstartade veckan med 3 x 4 min intervaller. Det vara nära döden upplevelse för benen som skrek redan på första intervallen. Lite osäker på om watten stämde, hade väldigt lite luft i däcket jämfört med vad man bör ha. 310-320 watt och en puls som letade sig upp över 175 (väldigt ovanligt för mig), och det skulle komma mera. På tredje intervallen fick jag gå ner på motståndet för att orka hålla kadensen uppe 65-70. Pulsen peakade 182 utan att jag ens spurtade, dålig form? eller ovana efter vilandet?


Hur som helst hoppas jag på 2 timmar löpning själv i mörkret för min del i morgon efter 12 timmars jobb 7-19.

Tjingeling
/Tobbe

Inga kommentarer: