29 februari 2012

cykla cykla cykla cykla cykla

Idag var jag hemma i skaplig tid så jag och Anders Schnell stack ut och rullade drygt 5 mil medans solen gick ner. Fick ett obehagligt släpp på bakhjulet när jag ställde mig upp i en backe och tog i lite mer. Kändes som jag skulle gå i backen ordentligt men klarade mig helskinnad och tog det lite lugnare resten av backen.

Nu när vädret tillåter försöker jag samla ihop så många mil det går för att vänja benen igen efter vinteruppehållet från cyklingen. Därför kör jag inte så många kvalitetspass på hojjen såhär första veckorna utan försöker mest hålla benen igång. Detta blir det dock ändring på om någon vecka eller så när det är dags att rycka upp formen ur vinterdvalan på riktigt.

Imorgon blir det vilodag innan helgen tar vid med en massa träningstimmar i ett förhoppningsvis strålande väder.

Det verkar vara stor efterfrågan på startplatserna i Stockholm Extreme som går av stapeln i början på augusti. Detta är den tävling som vi som lag prioriterar mest i år så det är kul att se att det är bra uppslutning. Då ska det verkligen bli åka av :)

//Olof

Inga kommentarer: