11 november 2012

Weekend warrior

En händelserik helg är till ända. I lördags var det dags för deltävling nr två i värmlandsserien i cyckelcross. OK Tyr arrangerade och platsen för slaget var Tugelite på Skåreberget. Jonas hade efter en massiv övertalningskampanj lyckats få mig till startlinjen trots en total avsaknad av tävlingsmotivation.
För att få lite tid i sadeln passade jag på att möta upp Jacob Björklund i Skattkärr då han cyklat från kristinehamn för att vara med i tävlingen. Så väl på startlinjen visade cykeldatorn på 3 mil och det var verkligen tur det. På morgonen kändes benen som sylt så den väl tilltagna uppvärmningen fick iaf bort det värsta.
Tävlingen... Ja vad ska man säga.. Nio vuxna "män" på en lerig gräsmatta :) Jag tog det hyfsat lugnt och låg efter ett varv långt(nästan längst) ner i fältet men tuffade på och fick in snitsen på de leriga partierna allt eftersom innan jag rullade i mål som 4:a.
Jag hade inte kört så mycket terräng på crossen tidigare så jag fick helt enkelt lära mig allt eftersom.
 
Smutsiga hojar

Lite söligt var det...

Tävlingen gick ju inte spårlöst förbi direkt.. :)
Mer bilder från tävlingen hittar du HÄR

 Idag var vi ett gäng från multisportklubben som samlades sjukligt tidigt med mina mått mätt. 08.00 på paddelklubben innebar att jag fick kliva upp betydligt tidigare än vad jag skulle gjort utan väckarklockan.
Vi lastade bilarna och åkte till Ångsågen på Brattforsheden. Sedan paddlade vi i knappt 3 timmar till Brattfors, hoppade ur kajakerna och sprang knappt en mil tillbaka till bilarna över de glesa tallhedarna.
En översvämmad å
Siri var nöjd efter avslutad paddling

Carling springer som Flash Gordon

//Olof

Inga kommentarer: