27 oktober 2012

Lugna lördag

Eftermiddagspasset igår blev lite lugnare än planerat. Vi åkte 30 kilometer västerut från Järna till Äppelbo för cykling uppför Hunflen, som reser sig dryga 500 meter över havet. Qvicksilvret hade krupit ner till -2 och det blåste på fint för att spä på köldfaktorn ytterligare. Uppvärmning till toppen som tog runt 18 minuter. Backen var lite flackareän jag hoppats. Långa delar var nästan helt platta. Men springer man rakt uppför backen och inte tar grusvägen som vi, då får man bita i. Det är garanterat röd backe. 

Evelinas ben var inte på hugget och jag hade lovat henne att vi skulle köra tillsammans. Så istället för att pipa iväg själv, peppade jag henne att trots misärben ändå cykla två gånger till upp från halva backen, ca 6-7 min. 
Fin utsikt från toppen av Hunflens skidbackar

 
Crossen följer nu alla konstens regler enligt cykelbibeln: http://www.velominati.com/the-rules/

Idag har det varit ganska chill. Blev 20 minuter löpning där jag konstaterade min puls sänkt sig rejält sedan
gårdagens pass. Nu sprang vi i strax över 5 min/km och pulsen låg stabilt under 140. 
Sen blev det spänstövningar. Fortsätter på vinterträningens inslagna väg; träningsvärk varje dag;)
/Tobbe

Inga kommentarer: