29 oktober 2012

Födelsedagsintervaller

Ikväll skulle det bli födelsedagsfirande. Först mötte jag upp Jonas på KMTI för att plåga benen och lungorna med lite intervaller på löpband och cykel.
Tobbe hittade för ett tag sedan ett nytt intervallrecept som tydligen skulle göra underverk. Detta måste ju testas tänkte jag så efter att ha sprungit "en sväng" på löpbandet hoppade jag i cykeldojorna och tog plats på en av spinningcyklarna som de ställt ut i motionsavdelningen efter våra önskemål :)
KMTI
Film från vidrigheterna finns på facebooksidan

Instruktionen för intervallerna var att det skulle vara så jobbigt att man skulle få spykänslor. Ja ja tänkte jag så efter lite uppvärmning skruvade jag upp motståndet och borrade ner huvudet.
2:30 skulle jag sedan köra på så hög belastning som jag klarade av, efter detta skulle jag få vila 5 minuter innan det var dags igen. 4 st intervaller skulle avverkas vilket låter lite(endast 10 minuter effektiv intervalltid) innan jag började. Men när det var 60 sekunder kvar på sista intervallen längtade jag inte efter något annat än att det skulle vara över.

Summering:
Korta versionen: Sjukt vidrigt
Långa versionen: Sjukt j***a vidrigt!

Benen darrade, svetten sprutade och spykänslan var påtaglig. Började efteråt att känna mig sjuk, med kallsvett och illamående. Det borde betyda att jag gjorde som man skulle enligt "receptet" :)

Jonas som vann lördagens deltävling i Värmlandsseriens CX och kom tvåa på söndagens tävling i "karlstadseriens" CX var lite seg i benen men orkade ändå kötta på bra nog för att även han bli illamående.
Försökte lägga upp några filmklipp från dagens pass men det verkar strula så jag lägger dom på facebook istället.

Jonas har ju också anmält sig till 2013 års upplaga av Åre extreme challenge vilket ska bli kul att följa. Då blir det till att bekänna färg :)

När jag kom hem hade min toppenfenomenala stjärna till fru lagat en mycket god middag. Nu är utrustningsförrådet påfyllt med lite nya prylar för att kunna träna vidare trots det allt "svalare" vädret vi bjuds på.

//Olof

Inga kommentarer: