4 mars 2012

Impulsens mästare: Tobbe

Vårkänslor hela veckan skapade ett cykelsug över det vanliga. Skulle cykla när jag kom hem i torsdags men min MTB visade sig stå kvar i verkstan, där den stått två veckor i väntan på nytt vevlager.

Fick ett dampryck och åkte till enda cykelhandlaren i stan som har öppet efter klockan 18. Pekade på en Focus Marex 2.0 AX, den ska jag ha:

Cykelkompis, lagkamrat och cykelhandlaren Tony upplever kanske det snabbaste impulsköpet i karriären.
Gav mig ut en kort sväng på torsdagskvällen för att lufta benen. Det var ingen större kvalité i passet. Körde några Armstrong-ryck för cykelstyrkan i benen.

Fredagen blev desto bättre. Först ett eget pass i solen med lite stig, asfalt, grus och en hel del is på vissa vägar. Låste fast cykeln och kilade in på SATS en sväng. Klämde lite rehabövningar för min höft och stretchade ordentligt. Hämtade ut meridan och cyklade hem båda cyklarna för att inta lite föda. Ut igen för ett pass till på cykeln med grabbgänget.
Blev 2 pass på nya cykelcrossen under fredagen. Sörmon var pålitligt torrt som vanligt
Nästa vecka kommer bli lite upphackad i träningen. Åker på kurs till Bergen måndag-onsdag och bor på hotel. Kommer hänga en del på SATS-gymmet som finns där. 
A: Hotellet B:SATS
Planen är att springa lite mer den här veckan och köra intervaller på band. Blir 4:or och sen något pass på spinningcykel för att inte tappa benen som byggts upp den här veckan.

/Tobbe

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Vevlager byter man väl själv?;)
Eller har du ett Press-Fit???

T.Öström sa...

Pressfit och varken ork eller tid att lägga på att köpa ett som passade och montera på:)