12 januari 2008

Resedagen

Nu har jag till och med hittat en spot vid ett fönster där vi bor som jag har trådlöst internet :) Vilket betyder att jag kan skriva texter lite mer än jag trodde från början.

Snart 35 timmar sedan jag sov för natten. Under dagen som gått har jag bara sovit 1 timme på planet, då färden redan började vid 3 tiden på natten. Efter sen packning av jocke och en titt på resident evil 3 så blev det ingen sömn innan det var dags att dra vidare till flygbussen 04.30 från Södertälje Syd.

Incheckningen gick smidigare
än vi trodde trots att jocke fick packa om sina två stora väskor till en. Vi behövde inte betala några hutlösa överviktspriser då vi blev tillsagda av ryanairpersonalen att trycka ner så mycket vi kunde i skidfodralen. Mitt var redan fullt men jockes gick att fylla.

Flygresan gick bra och väl framme i Basel var det två hungriga och trötta pöjker som gärna
hade sett att vår Schweiziske vän Fabi skulle dykt upp med bil som lovat....
Men tji fick vi får han gick inte och få tag i och vi blev istället en erfarenhet rikare av att försöka ta oss med tåg från Basels flygplats, som för övrigt ligger i Frankrike, till Davos Dorf en 23 mil lång resan som skulle ta 3.30 h.

Men innan vi kunde påbörja något sådant var det tvunget att lassas in käk och va hittar inte jocke direkt i Basel utaför station, jo et Burgerking. Så nu käkade jag mitt andra mål på burger king på mindre än 24 h samt emellan hade det slukats en pizza... nyttigt värre.

Färden mot Davos blev en behaglig resa, men för 440 kr. Mer och mer snö och vi möt
tes av ett tungt snöande i Davosdalen.

Trevligt att få träffa de andra grabbarna i huset, ett hus som är av det äldre slaget. Men det gör det bara mer pittoreskt och trevligt. Dock är det heltäckningsmatta i sovrummet, som många vet har jag kvalsterallergi och vi får väl se om den yttrar sig något. Jag har inte tagit allergim
edicin på flera månader och hoppas fortsätta slippa....

Imorn blir det sol och pow pow i flera decimeter snö.


Over and out

1 kommentar:

Carina sa...

Tack för reseinfo! Då blir det Burgerking i februari när delar av familjen Lif hälsar på. Ha det bra!