15 november 2011

Salomon XT Wings

Dessa skor är de jag sprungit överlägset flest mil i av de som finns på skohyllan. Det är en stabil allround-sko som gör sig bäst på grusvägar, motionsspår och hårt underlag. Jag använde dessa när jag och Göran gav oss på att ta samtliga Friska Karlstad-kontroller till fots på en dag våren 2009. Det blev en löprunda på drygt 62 km innan jag fick kasta in handduken pga smärtor i ett knä.

Det är kanske inte den lättaste och mest raciga skon i samlingen men en riktig trotjänare som sitter bra på foten. När det är intervaller eller mer renodlad terränglöpning på agendan blir det alltså andra skor.





Jag skulle våga mig på att kalla detta en riktig bra och klassisk multisport-sko framförallt för längre tävlingar och träningar. Kvalitén är inget att anmärka på och trots en rejäl hög med mil är slitaget på snörning, och mjukdelar nästan obefintligt. Även yttersulan håller måttet väl och står bra emot asfalt och grus.

Detta är numera en gammal modell XT Wings 2. Den senaste i serien är nu XT Wings S-Lab 4 och får defintivt hamna på inköpslistan när dessa gjort sitt.

//Olof

Inga kommentarer: